רשמי: הקבינט אישר את הפסקת האש – טרם נקבעה שעה

חדשות קול חי No Comments on רשמי: הקבינט אישר את הפסקת האש – טרם נקבעה שעה

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הערב ואישר את הפסקת האש עם חמאס, בתיווכה של מצרים | בשלב זה, טרם נקבעה השעה בה ינצרו הצדדים את האש

התקיפות ברצועה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט המדיני ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך.

הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים. הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה.

מוקדם יותר דיווח כרוץ אל-ג'זירה מדווח כי ישראל עדכנה את המתווך המצרי באופן רשמי על כוונתה להפסיק את המבצע הצבאי בעזה. מסתמן כי מצרים תודיע על השעה שבה שני הצדדים ינצרו את האש בו זמנית. ברשתות הערביות דווח: נשיאי ארה"ב ומצרים שוחחו הערב בעניין הפסקת האש בעזה.

גורם בחמאס אמר כי הפסקת האש עם ישראל תיכנס לתוקף מחר. בלבנון דווח כי המתווכים דרשו מחמאס להפסיק אש לפני ישראל, אך חמאס סירב והסכים רק להפסקת אש בו-זמנית. דוברת הבית הלבן הגיבה לפרסומים: "המטרה שלנו הייתה ונשארה לנקוט בכל צעד דיפלומטי כדי לסיים את הסכסוך. הדיווחים על הפסקת אש מעודדים".

מוקם יותר, טרם ישיבת הקבינט נפגשו שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי בכדי לגבש עמדה אחידה בנוגע לסיום הלחימה, לקראת הישיבה. בפגישה עלה כי צה"ל השיג עד כה את מטרותיו ברצועה. גם ראש הממשלה נתניהו וראש הש"ב ארגמן קיימו דיון בקריה לפני הישיבה.

ההבנה של ישראל היא שהמנדט שניתן לישראל מהעולם ללחימה רצועה הולך ומסתיים וכרגע בישראל רוצים לראות איך לסיים את זה בצורה הטובה ביותר.

גם בצד השני, החמאס והג'יהאד האיסלאמי לא אמרו את המילה האחרונה. לא מן הנמנע שהם ימשיכו לירות, אולי אף ביתר שאת, גם הלילה. לארגוני הטרור העזתיים מטרה להביא לניצחון תודעתי. במקביל, בשעות האחרונות הצליח צה"ל לשים ידו על 4 מנהרות התקפיות, 2 בצפון הרצועה ו-2 בדרומה. בעקבות כוונה של ארגוני הטרור להשתמש באותן מנהרות בכדי לבצע פיגוע על הגדר, הושמדו  המנהרות הללו. על פי גורמים ביטחוניים שתים עשרה השעות הבאות עדיין תהיינה סביב אווירה של מלחמה.

נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו 299 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. בנוסף, כ-42 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

יו"ר סיעת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' יצא היום בפנייה פומבית לראש הממשלה וכתב: "אני נותן לך כרגע קרדיט לניהול המבצע. אבל אם חס וחלילה הסכם/הבנות מול חמאס יכללו, במפורש או במשתמע, פסיק שקשור לירושלים (כניעה שלך בהר הבית או בשמעון הצדיק) אתה יכול לשכוח מלהקים ממשלה".

על פי דיווחים במערכת הפוליטית כתוצאה מחוסר המוצא בהקמת קואליציה עתידית המגעים של סיעת ימינה ו"גוש השינוי" חוזרים אל השולחן. גורמים ביש עתיד טוענים כי בהינתן תרחיש כזה, אין שום היגיון בעולם לאפשר לבנט להיות ראש ממשלה ברוטציה.



0 תגובות